reklama

„Láska alebo nič“ (Hellénika 2)

Mojím dlhoročným hobby je stará gréčtina - attických tragikov, a jedného dňa možno aj nedostižného Homéra... Po prvej dovolenke na Egeu ma neprestáva fascinovať poetika novogréčtiny. Skúste - pustite si

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

najnovšiu pesničku Jania Kotsira a prečítajte si môj pokusný preklad... je to hlboké, najmä v mojom veku...

https://www.youtube.com/watch?v=7vsdsSm-nvU&fbclid=IwAR1NAiHXRcdQDHxoFVSdz0thZHybtw0ckEFQtNa62d_koEsrcg18XbdUzh4

Láska alebo nič
ponachádzal som všetky protiklady a hodil som ich dokopy
vznietili krv
Láska alebo nič – vztýčil som prápory v jednom čine odporu,
pohľady, zázraky
Aj keď som to všetko zalial vodou
ja, Duša moja, ťa vypijem,
až do posledného dychu, vznietim v tebe oheň
ktorý bude vidno po celej zemi
aby dal význam a impulz
nech príde jar
znova
do našich znavených tiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Láska alebo nič
na jednu stenu som to písal
jednej noci v auguste
zakričal som neznámemu
ako pes, ktorý si pomyslel
všetky významy
išiel a svedčil
Ticho, Vesmír, Počúvaj!
Aj keď som to všetko zalial vodou
ja, Duša moja, ťa vypijem,
až do posledného dychu, vznietim v tebe oheň
ktorý bude vidno po celej zemi
aby dal význam a impulz
nech príde jar
znova
do našich znavených tiel.

Ivan R. V. Rumánek

Ivan R. V. Rumánek

Bloger 
  • Počet článkov:  72
  •  | 
  • Páči sa:  144x

Τί δεῖ με χορεύειν; Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu